Povesti de sud

Salutare, tuturor!

Ce mai faceti? Sunteti bine? Eu da, mai ales ca am ajuns acasa in sfarsit. Am avut o saptamana grea in care iar m-am deplasat la cativa km buni de Cluj. In 2 oct eram deja in Braila, locul meu natal, casa parintilor mei (ma rog, apartamentul :P). Motivul a fost unul de bucurie. Un prieten din copilarie si-a legat viata de femeia pe care o iubeste si musai era sa fiu prezent la mirificul eveniment. Am incercat pe cat posibil sa-l convingem ca mai are vreme sa se razgandeasca, insa omul nostru a parut foarte hotarat. In fine, distractie, voie buna, alergatura de mi-au sarit papucii, muzica de proasta calitate, ca de…asa-i la nunti. Am regasit orasul Braila, pe care-l vad o data-n an, foarte trist, parca abandonat. Si asta dupa ce ma mandream candva cu un oras frumos. Pare-se ca edilii de acolo nu se mai ocupa de nimic. Oamenii sunt din ce in ce mai inchisi, fie la culoare, fie la suflete. Stiam ca e „patria smecherilor” dar chiar asa? Toata lumea sa para interlopa, toate figurile sa fie parca desprinse din filmele cu puscariasi? Daca nu erau taxiuri va jur ca mi-ar fi fost frica pana si mie sa ma plimb prin cartierul copilariei mele. Am fugit repede din peisaj catre Bucuresti, o alta oaza de „afaceristi”. In 5 seara, am avut un concert in E…Varza. Frumos, plin, atmosfera calda, oameni dedicati genului, cunoscatori ai miscarii. Am avut placerea sa-i revad pe cativa prieteni buni, camarazi de scena: Horia Stoicanu, Adi Tanase, Misha (folkfratele) si Cristi Scarlat. Cei care au fost prezenti s-au putut bucura si de piese cantate de ei. N-am sa insist pe cronica de eveniment, o sa va spun, in schimb, o patanie ce m-a scos din minti in momentul ala. Am omis de la inceput sa va spun ca toata perioada asta cat am fost plecat parca am adunat toti norii si frigul de pe lume in jurul meu, asa vreme a fost. In seara concertului ma grabeam spre locatie si m-am vazut nevoit sa iau un taxi. Inutil sa va spun cam cat de aproape este E…varza de Mc’Donald’s-ul de la Romana. Si plouat, grabit, cu chitara dupa mine ma indrept spre statia de taxiuri. De cum ajung la trecerea de pietoni unul DIN STATIE vine repede sa ma intampine. Tot cu aceeasi intentie ca si mine, un alt domn langa mine da sa urce in acelasi taxi si brusc se razgandeste. Il intreb:

-Nu urcati? E al dumneavoastra?

-Nu. Luati-l dumneavoastra!

„Doamne, imi zic, cata bunavointa in Bucuresti. Aproape ca nu-mi vine sa cred. Sunt si oameni buni in orasul asta.” Si urc eu nerabdator, ca inghetasem deja de frig. In masina toate conditiile, caldurica, muzica buna, soferul prietenos. Ei si de aici a inceput distractia. Lejeritatea cu care soferul a intrat in vorba cu mine mi-a dat repede de banuit. Am sperat sa ma insel, macar de data asta. Apoi la primul colt, adicatelea dupa vreo 50 de metri, ma uit la ceas. Deja aveam 6 lei. Pff, la naiba, imi zic din nou, am luat un rechin. Si ala-mi tot povestea si eu ma uitam la ceas, el tot povestea si pretul crestea cat ai zice „Peste!”. D-apai, imi zic, cat ar putea sa-mi ai pe un drum de 5 lei? 15-20? Amu asta e, teapa am luat-o. Ei bine, am platit 30 de lei. Asta doar asa, ca cica am fost neatent. De unde pana mea sa stiu eu ca ma poate intepa unul din statia de taxi? Nimeni, de cad merg pe acolo, nu mi-a explicat cum sa ma feresc de sacali. Ma, dar mi-l amintesc pe binevoiturul din statie, dragul de el, care probabil vazuse deja pretul pe masina. Asa am inteles de unde atata marinimie de a ceda ceva in Bucuresti. Mi-l si imaginez razand pe sub mustati! Nu va citi niciodata mesajul asta, dar imi fac datoria:

Prietene, in viata asta primesti ce oferi!

Unii dintre voi ma veti intreba de ce n-am coborat din taxi daca am vazut ca ala ma „faureste”. As fi coborat eu, dar in mijlocul drumului, noaptea, imbract impropriu pentru vremea aia si nestiind exact unde ma aflu, cum as fi putut eu sa chem pe cineva sa ma ia? Sa ma ia de unde? Noroc ca in E…Varza am gasit oameni faini si am reusit sa ma destind destul de repede.

In fine, am invatat lectia si o impartasesc si voua. Cand mergeti in Bucuresti, atentie mare, daca aveti nevoie sa circulati cu taxi. Pe usa au tarifele scrise, binenteles, sacalii au scrisul foarte mic. E pozitionat undeva pe portiera, pe langa oglinda. Si ca sa evitati situatii neplacute, asigurati-va ca sunteti echipati in functie de vremea de afara.

Cam atat pentru azi. Restul vi-l povestesc intr-un post viitor.

Toate bune,

MI

8 comentarii (+add yours?)

  1. Edy
    Oct 12, 2010 @ 09:07:31

    Am strivit un soricel
    Noaptea pi pireti
    Si din burta di la el
    Am mancat shpagheti.

    Deci ma abtin jur ai avut dreptate:))) sunt bantuit de soricei si shpagheti sincer:))

    bafta multa si ma bucur ca am apucat sa ne edem macar asa pe fuga:)

    Edy

    Răspunde

  2. Anna
    Oct 12, 2010 @ 09:56:24

    Si in Cluj-Napoca sunt d’astia, in principiu in zona Garii. Deci ar fi o idee sa aruncam un ochi in plus inainte sa sarim intr-un taxi, oricat de frig sau umed e afara 😀
    Take care!

    Anna

    Răspunde

  3. Alex
    Oct 12, 2010 @ 12:04:19

    Bine ca nu a trebuit sa vii de la gara. De acolo puteai gasi cu pret dublu pe kilometru si iti aratau si tot orasul.
    Cum a ramas cu soricelul? mai are spagheti?
    Daca nu apare pe you tube urgent prestatia, jur ca data viitoare aduc camera si va fi tot concertul 😀

    Răspunde

  4. strongvaleriana
    Oct 12, 2010 @ 13:44:02

    Democratia inseamna in primul rand ..vigilenta! 😉

    Răspunde

    • Ionut Mangu
      Oct 12, 2010 @ 20:07:08

      Tind sa-ti dau dreptate, insa eu mai cred in oameni si valori umane. Cat timp se va intampla asta nu pot fi de acord 100% cu afirmatia ta. Altfel, ar trebui sa inteleg aceasta democratie ca pe o teama constanta de a nu fi furat.

      Răspunde

Lasă un răspuns

