Ultimul episod de vara

Dealu Mare

A venit vremea sa va povestesc si despre tabara de arte din Tara Lapusului, care anul acesta s-a tinut in Dealu Mare, in spatele bisericii, intr-o livada de pruni. Cuvintele sunt de prisos, ca intotdeauna. Nu are rost sa va reamintesc de, asa cum imi place mie sa-i numesc, “oamenii frumosi” pe care i-am intalnit sau reintalnit acolo. Va spun doar despre cateva activitati de acolo. S-au tinut ateliere de diverse arte, de la olarit la arta bijuteriilor facute manual, de la sculptura la teatru, de la dramaturgie la muzica, de la pictura la spalatul vaselor si lista poate continua. Am cantat la foc de tabara, am dansat invartite traditionale cu ceterasi locali, ne-am bucurat de licorile din mere si prune, ne-am scaldat intr-un bazin sapat de localnici in cursul unei ape, am facut pana acolo cativa km buni printre dealuri, am ascultat poezii recitate in moduri originale, s-a jucat teatru la sura, s-a cantat pe prispa, s-a dansat in jurul focului, am adormit si ne-am trezit langa cenusa ramasa de cu noapte, ne-am spalat pe dinti in fiecare dimineata cu pasta de dinti locala (prietenii stiu de ce :D). De mentionat este interactiunea cu localnicii, una care pe mine m-a marcat foarte mult. Desi am fost dati disparuti vreo 2 ore si ceva a meritat sa ascult pe fiecare localnic pe care l-am intalnit in drum, sa-i ascult povestea pe care mi-o spunea cu atata usurinta de parca ne cunosteam de-o viata. Pretul a fost si unul pe masura…a trebuit sa beu stropsala de la si cu fiecare, dar a meritat. La una din familii asa ne-am luat de povesti incat nu ne-am dat seama cand am ajuns in grajdul lor mulgand vacile si explicand copiilor, care erau foarte atenti la “domnii astia straini de sat” cum le povestesc despre sanii vacilor. Am primit si recompense…cate 2 litri de lapte proaspat muls. Mmmm ce bun a fost. Pe scurt, a fost o experienta unica pe care as repeat-o. Pt ca m-am inscris in atelierul de dramaturgie am scris si o piesa de teatru, pe care, daca sunteti cuminti, poate v-o si arat intr-o zi. Fotografii gasiti pe facebook cu gramada, informatii despre ce s-a mai intamplat vor aparea si pe www.lapusart.ro . O saptamana de vis, rupta din povesti, in care am trecut iar prin o multitudine de stari si sentimente. Multumesc, oameni buni, pt ce mi-ati oferit. Mi-e dor deja de voi. Sper ca in timpul cel mai scurt sa facem o reintalnire.

Sulina

Fuga, fuguta, din Maramures am fugit in capatul estic al tarii, mai exact in locul unde Dunarea se varsa in Marea noastra Neagra. V-am mai povestit si anul trecut despre minunatiile pe care le ofera zona asta a tarii. Anul asta am fost in calitate de invitat in recital, asta dupa reusita de anul trecut din concurs. Aici, din nou am revazut prieteni dragi si frumosi, mi-am facut altii noi, am cantat, ne-am relaxat pe o plaja cu un nisip foarte fin si alb, ne-am bucurat de valurile marii amestecate cu apa Dunarii. A fost o experienta minunata, desi pare ca devin repetitiv in cuvinte, insa va asigur ca exact astea sunt sentimentele pe care le-am trait. Recitalul l-am sustinut insotit de o parte din concurenti cu care am facut o formatie ad-hoc si cu care ne-am prezentat intr-un mod frumos in fata unui public cald si incantat de eveniment. In ultima zi am facut o stationare si in Tulcea, unde am avut pentru prima data ocazia sa cant, si nu oriunde ci la Casa de Cultura, toate astea multumita lui Bogdan Pascal, un om implicat cat poate un om duce numai ca acea zona sa beneficieze de un spectacol si chiar un festival folk. Iti multumesc, Bogdan, pt tot!

Retezat

Si pentru ca in varf de munte nu s-a mai tinut un festival de folk, iata ca anul asta, la initiativa lui Ilie Preda, in perioada 3-4 septembrie a avut loc Festivalul Floare de Folk. Ati ghicit, chiar in Retezat, mai exact in localitatea Carnic, chiar langa cascada Lolaia. Va spun cu mana pe inima ca locul asta a furat o bucatica din sufletul meu. N-am cuvinte sa exprim tot ce am simtit eu in zona aia, in creierii muntilor, cu oameni parca alesi pe capete, cu grija. N-am sa va povestesc despre spectacolul muzical, o fac sau au facut-o déjà altii. O sa va spun despre linistea interioara ce m-a cuprins cand la 4 dimineata am plecat in gasca, prin intuneric la cascada, o sa va spun ca orele dormite in 3 zile au fost 4 la numar. M-am bucurat de fiecare secunda petrecuta acolo. Am facut si o mica tura, una de care imi era dor. Am mai punctat un lucru pt prima data, m-am dat cu tiroliana. M-am simtit aproape de cer cu adevarat. M-am simtit cel mai “EU”. Am zburat parca cu gandul printre nori si stele. Am invatat din nou sa iubesc pur si curat. Mi-am amintit adevaratele valori umane. Razvan Crivaci si Emeric Imre au scris o piesa chiar acolo, si ne-au cantat-o, iar cineva iscusit a si filmat intamplarea. Iat-o:

Pe curand, Retezat drag!

Gura Humorului

Intr-o fuga contra cronometru am plecat din varful muntilor pentru a ajunge, din nou, in Bucovina. 9 ore de drum pentru a putea ajunge la timp sa onoram invitatia de a canta la o zi foarte importanta pt locuitorii Gurii Humorului, ziua lor, sarbatoarea orasului. As putea oare sa va mai surprind cu ceva legat de oamenii de acolo sau de zona in care ei locuiesc. Nu cred. Aaa, poate ar fi ceva. Este cu siguranta. In Gura Humorului, de ziua orasului, nu mai gasesti nici-o tigare pe o raza mare. Am alergat la 5 magazine deschise nonstop pt a gasi un amarat de pachet de tigari. Mai oameni buni, cum e posibil sa fumati toate tigarile din oras? Mai lasati mai si altora ce vin de departe. 😛 Si ar mai fi ceva. De data asta am avut povesti mai lungi cu oameni din public. Asa am cunoscut un englez care a renuntat la toata viata lui de acolo si a venit in Romania, din dragoste, pt nevasta lui. Ce poate fi mai frumos decat atat? Salutari, Dan si Gabriela! Salutari, Sorin! Salutari, Alexandra si iubitului tau!  Multumesc si de data asta celor care au facut posibila aceasta reintalnire.

Pe curand, dragilor!

Si uite asa am petrecut eu vara aceasta. Anul viitor, cu speranta ca Cel de sus ma va tine in forma, o sa fac un pic mai mult decat atat. Pana atunci, insa, hai sa ne bucuram de toamna asta frumoasa, sa ne asezam un pic catrafusele si pe la casele noastre, cat putem si noi. Pe cei din Cluj va anunt ca va asteapta surprize, sper eu, cat mai interesante si mai pe placul vostru.

Tineti aproape!

Cu mare drag de toti,

MI

Lasă un răspuns

