Cum m-am distrat in capitala 2

Reiau firul povestii din prima parte cu ziua de duminica 6 iunie, in care va spuneam ca am fost la Pariul pe prietenie. Va amintiti ca v-am zis ca m-am calificat in semifinalele Campionatul National de Karaoke? Ei, cu ocazia asta am ramas in Bucuresti inca o saptamana fata de cat imi propusesem. Asadar, duminica oamenii au organizat un „party cu toti participantii”. Suna fain, asa-i? Asa am zis si eu si m-am grabit sa ajung la petrecerea asta, unde urma sa ii cunosc si pe ceilalti participanti si unde aflasem ca o sa cante toata lumea si o sa fie mare nebunie. Nu prea a fost asa. Toata chestia asta s-a tinut in Club Tribute, undeva pe langa Hotel Bucuresti. Zona centrala, club de fitze, intrarea 20 de lei, cam mult pt o seara fara miza, berea 10 lei la 0,33. Oamenii erau pusi pe distractie, asa cum au zis, dar mai mult intre ei. Cateva incercari de schimbat pareri cu unii dintre participanti, care la prima impresie mi-au lasat un gust amar, lucru care avea sa-mi confirme cateva temeri. S-a cantat cu trupa pe spate, asa cum fac si amicii nostrii Aminda si Seven prin My Way. Nimic spectaculos pana am intrebat cum sa cant si eu o piesa, la care raspunsul a venit foarte ciudat: ” Ei au repetat toata saptamana, asa ca nu vei putea canta si tu!” Atunci la ce m-ai mai chemat aici? Dupa ce am aruncat efectiv 40 de lei acolo in 5 min, am inceput sa ma intreb ce rost am in toata tarasenia asta, si bine-nteles ca m-am fofilat frumos si m-am dus acasa, nervos ca am ratat un concert Mircea Vintila la care cu siguranta m-as fi simtit muuult mai bine.

A venit si ziua de marti, ziua in care se tinea concursul efectiv. Astfel m-am intors la Palatul Ghika, unde cantasem cu o saptamana inainte, de data asta mai optimist si cu voie buna. Toata lumea galant imbracata, concurentii emotionati, juriul de seama (Aura Urziceanu, Aurelian Temisan, Mihai Margineanu si o tuta de la NovaMusic, asta ca sa citez pe cineva drag), prezentatori bine alesi (Razvan si Dani), invitati de seama (oameni cu bani din Bucuresti, pt ca pana la urma tot concursul asta era si un eveniment caritabil, lucru care este de apreciat) si nu in ultimul rand caldura mare. De data asta prima impresie a fost total gresita si spun asta pt ca m-am distrat de minune cu ceilalti participanti, dansand si cantand piesele impreuna cu cei care erau pe scena. Am avut onoarea sau nenorocul sa deschid eu seria celor 20 de concurenti cantand una din melodiile mele preferate, My Way de la magnificul Frank Sinatra. Mare parte dintre semifinalisti sunt oameni cu experienta de scena si foarte talentati, dar au fost si o parte, mai mica ce-i drept, care erau la primul concurs cu o miza mare. Inainte sa va spun si care au fost rezultatele vreau sa le transmit tuturor participantilor sincere felicitari, mult succes finalistilor si sa dea Dumnezeu sa ne mai vedem si cu alte ocazii. Asa cum va spuneam mult talent, mult sacrificiu (unii si-au perdut examene pt a putea participa), insa am reusit, la finalul deliberarilor, sa ma calific in finala concursului. E drept, de pe locul 10, ultimul care asigura un loc in finala.

Surprizele neplacute au inceput sa apara abia dupa toate astea, si anume madama de la NovaMusic a inceput sa arunce pareri cum ar fi:

„Nu are ce cauta rock-ul la un astfel de concurs!” (asta vis-a-vis de faptul ca unul din concurenti a cantat AC/DC, piesa pe care n-am distrat cred ca cel mai tare si aici includ si publicul)

„Dom’le, in finala sa nu mai cantati piese de-astea plangacioase ca n-am chef sa venim cu batistele dupa noi.” (poate iti foloseste…sa-ti stergi mucii de la nas, pt ca mie imi pare ca esti o copila in materie de muzica)

„In finala sa cautati 5 piese ritmate, care se dau la radio mereu (musai), si din care va vom spune noi ce sa cantati.” (si uite asa am transformat concursul de karaoke in concurs cu piese impuse)

Miza concursului asta era initial 50000 de euro pt catigator, intre timp lucrurile schimbandu-se de fapt si transformandu-se in pseudocontracte cu NovaMusic, in care aveai impresia ca ai prins pe Dumnezeu de picioare, neluand in calcul faptul ca asta insemna prostitutie muzicala, pt ca e clar ca urma sa canti ce si cum voiau ei si in cine mai stie ce termeni contractuali. Aaaa si stiti la ce m-am gandit prima data cand am auzit toate astea? La patania Calian-ului Mishu cu GBOB, de va mai aduceti aminte de ea. Daca nu, dati o raita la el pe blog si veti afla si din gura lui ce si cum merg lucrurile.

Asadar, tragand niste concluzii as pute spune urmatoarele:

1. M-am distrat frumos, totusi, la acest eveniment si asta se datoreaza si celorlalti participanti la el.

2. Am aflat la fata locului cum sta treaba cu showbizul romanesc.

3. Pacat ca sunt unii care isi bat joc efectiv de munca unor tineri, desfiintandu-i prin decizii neargumentate corect.

Sa va mai spun ca am ales sa nu mai particip la finala?

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea mea!

Sa aveti grija de voi si nu uitati sa zambiti!

Cu drag,

MI

4 comentarii (+add yours?)

  1. Viorel Milea
    Iun 15, 2010 @ 20:22:12

    Ei uite ca ai cunoscut si o mica parte (ca sunt multi, te asigur) din locuitorii capitalei, a caror expresie ” asta-i din provincie” ma face sa-mi aduc aminte de poanta aia cu asfaltatul in Somalia, si sa gandesc ca as putea incerca cu ei asfaltarea mioriticelor sosele, cu ajutorul autoturismului din dotare. E categoria aia de snobi care considera ca ei au inventat apa calda si mersul pe jos…
    Oricum, felicitari pentru onorabilul loc 10, in conditiile de concurs expuse de tine, si mai mult decat atat, ma bucur ca te-ai distrat pana la urma cu ceilalti participanti. Si da, de laudat decizia de a nu mai participa la finala, ca deja suna ca pe timpul raposatului, de genul canti ce vrea partidul, sau nu canti deloc.

    Toate cele bune.
    Cu stima,
    Viorel Milea

    Răspunde

  2. Andreea Zainea
    Iun 16, 2010 @ 21:38:28

    Iti citesc destul de des povestile….imi place incurajarea ta sa nu uitam sa zambim….nu o sa uit….Te pup!

    Răspunde

  3. Bogdan Epureanu
    Iun 17, 2010 @ 04:36:52

    Te felicit pentru decizia luata… chiar nu esti in situatia sa te prostituezi pe scena pentru un premiu.

    Răspunde

  4. Ionut Mangu
    Iun 17, 2010 @ 06:34:16

    @ Andreea Zainea Iti multumesc! Te mai astept pe aici.
    @ Bogdan Epureanu Ai dreptate, insa eu ziceam de ce ar fi urmat dupa un presupus premiu. Oricum ambele variante sunt corecte 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

